Psychologie učení se cizímu jazyku (angličtině)

Jak je možné, že v určitých zemích téměř všechny děti (i dospělí) mluví anglicky? A proč je to v České republice nebo Španělsku takovou vzácností? Jsme hloupější než Holanďani nebo Finové? Jazyky se sice učíme, ale cíl umět jazyk rychle a dobře bývá vzácný. Výmluv bývá mnoho. Ne všechny děti či dospělí mají na jazyky buňky! Učení přece zabraňují velmi časté specifické poruchy učení! Atd. Ano. Ano. Ale překvapivě mnohem méně, než si myslíme. Víme vůbec, jak se jazyk naučit opravdu rychle v řádu měsíců, pokud nemáme možnost žít v dané zemi? Nebo v případě dětí v běžné škole v řádu let? Nebo u dospělých samouků v řádů měsíců? Paradoxně se to ví. A překvapivě není třeba nějakého extra úsilí navíc oproti současnému stavu ani udělat ve školství či vzdělávání nějakou revoluci. Jen se to kupodivu děje výjimečně. (Nahráno v Brně, v budově ILC, 31. srpna 2018)

Označeno v: Akademikům a studentům, Můj výběr, Proměna, spokojenost, život, Videos
Top