Zde je přehled nabízených kurzů. Dle domluvy je možné si objednat i kurz na míru.
JAK SE UČIT JAZYKY – Učili jste se léta cizí jazyk, a přesto jste „věčný začátečník“? Pak jste na tom podobně jako většina Čechů, Slováků, Španělů, Francouzů apod. Není to jenom tím, že byste se nesnažili nebo neměli talent, i když obojí samozřejmě pomáhá. Viníkem je zejména systém vzdělávání jazyků, který je založen na tupém memorování a dalších neefektivních metodách.
SEBEVZDĚLÁVÁNÍM KE SKUTEČNÝM KOMPETENCÍM – Učíme se celý život. Pro mnohé z nás je neustálé sebevzdělávání se jedinou možností, jak dělat dlouhodobě co máme rádi. Proto je paradoxem, jak málo to umíme. Důsledkem je učení pomocí neefektivních metod, které nevedou k získání dostatečné, v reálném životě využitelné kompetence.
SPOKOJENOST V ŽIVOTĚ – Každý z nás má schopnost být v životě spokojený. Někdy se ale z různých důvodů spokojenosti nedaří prosadit. Jak jí pomoci? Někdy jde o relativně malé změny v životě a jindy je potřeba dlouhé práce krůček po krůčku. Všichni ale můžeme žít o něco lépe a být spokojenější a my vám ukážeme cesty, jakými můžete jít a místa, kde hledat.
JAK SE ZMĚNIT nebo JAK MĚNIT DRUHÉ – Někdy víme, co nám v životě brání, ale změna je přesto příliš složitá. Jindy potřebujeme, aby se změnil někdo jiný kolem nás. Jak jít na změnu chytře? Co může pomoci druhým změnit se – zejména tehdy, když se jim do toho nechce nebo ani neví (necítí), že by se změnit měli? Víme jaká je to dřina. Sami jsme to mnohokrát zažili. Taky díky tomu umíme pomoci, aby změna nebyla zbytečně bolavá a netrvala věčnost. Ne vždy to vyjde, ale šance na změnu se může hodně zvýšit.
PRÁCE S ČASEM – Témata chronos = hodiny, deadliny; kairos = čas vhodný, dobrý čas, vhodná příležitost; realistický time-management = ten který nezabírá více času než žít bez něj, co je dobré plánovat a co raději ne; prožívání času = to nejdůležitější, není ani tak důležité kolik toho děláme, jak to, jak se přitom cítíme my a lidé kolem nás; work-life balance; čas s blízkými, čas na sebe, čas na práci anebo prostě jen „čas“?
ROZHODOVÁNÍ SE – Jak se rozhodovat, když na to máme jen pár minut? Jak se rozhodovat, pokud jde o důležitá rozhodnutí, na která máme dostatek času? Rozhodování o maličkostech i věcech velkých. Jak se rozhodnout, když dobré řešení neexistuje anebo je více možností, z nichž každé má „něco“ do sebe. Proč seznamy pozitiv a negativ moc nefungují? V čem nám (ne)mohou pomoci druzí lidé? A k čemu nám pomáhá mít jasno v našich hodnotách?
JAK NAJÍT SVŮJ KOMPAS – Kam v životě směřovat? Jak to poznat? Jak moc věřit druhých lidem, když každý říká něco jiného (obvykle to „své“)? Co si z toho (ne)vybrat? Co s tou nejistotou? A je vůbec jistota možná? Pokud ano, v čem? Role náhody, zkoušení, chyb v životě (náročný kurz – jen pro lidi připravené na možné změny).
JAK NAJÍT FIREMNÍ KOMPAS – Kam by mohla (měla) organizace směřovat? Bude nutné se s někým nekompatibilním rozloučit nebo je možné najít nějaký společným průnik? Vize, hodnoty reálné = ne ty často jen proklamované na webech. Profit. Hodnota. Spokojenost lidí ve firmě i zákazníků. (Ne)kompromisy.
JAK DÁVAT ZPĚTNOU VAZBU – Jak hodnotit a sdělovat dobrou i špatnou zpětnou vazbu. Kdy je lepší mlčet? Jakým jazykem mluvit? Čemu lidé opravdu rozumí. Zpětná vazba „absolutní“ (jsi 1058 nejlepší pracovník ve firmě) a „relativní“ (opravdu zlepšil ses). Zpětná vazba prorůstová, která pomáhá a většinou neškodí (anebo jen dočasně).
PRÁCE S INFORMACEMI – Jak rozeznat hodnotnou informaci od blábolu či pseudopravdy? Co si počít v době, kdy se jeví být vše „tekuté“, nestabilní, o nic se nedá opřít, na vše najdeme proti-teorii? Proč tak milujeme a nenávidíme vědu? Proč tolik milujeme různé ezoterické směry? Co nám dávají a (někdy) berou? Hranice naší racionality i iracionality? Manipulace s vírou i realitou? Má smysl být naivně optimistický? V čem ano a v čem raději ne? Jak si informace ověřovat a kdy raději slepě věřit, protože např. nemáme dostatek času nebo chuti?
JAK PŘEŽÍT a LÉPE ZAŽÍT RODIČOVSTVÍ – Být rodičem a nezbláznit se u toho ani nepoškodit děti se mnohým rodičům jeví jako nemožné (a nakonec ho většina relativně dobře přežije). Co můžeme udělat pro sebe a pro své děti? Co bychom měli požadovat od dětí a od sebe? Co to znamená dostatečně dobrý rodič? Nejsme příliš aktivní rodiče? Neměli bychom být trošku „línější“, méně kontrolující, starostliví? Jak pomoci dětem vyrůst a stát se dobrým člověkem? A proč raději zapomenout na (skoro) všechno, co jsme si přečetli (protože nám to často spíše přitíží a cítíme více viny za naši nedokonalost). A jak si celé rodičovství nepokazit a co nejvíce si ho užít?
ZVLÁDÁNÍ PHD EXISTENCE – Jak zvládat doktorát, spoustu souběžných radostí a starostí a roli, která není ani studentská ani nemá práva „dospělých“ akademiků. Kurz vychází z letitých zkušeností A. Neusara, který spolu založil konferenci PhD existence a na toto téma sepsal i několik publikací (viz sekce texty).
A DALŠÍ: samozřejmostí jsou kurzy na soft skills – např. prezentační dovednosti, pohovor, time-management, řešení problémů, týmová dynamika, komunikační dovednosti apod.